Showing posts with label Total FC. Show all posts
Showing posts with label Total FC. Show all posts

22.9.10

Total FC 2010



pics credit to Armi Akib and Amri Akib
recomposed and photoshop sikit by nik arief.

10.2.09

Little man has landed.

Yang kanan aaaa...yang kiri tu Puan S, mungkin sedang berusaha bersungguh di LA.
blog buih

Yang dinanti2 kan telah tiba. Jam 2 tengahari, anak lelaki sulung mereka telah dilahirkan. Pada pembaca2 setia blog ibu, harap sabar untuk update2 terkini di blog itu.

Tunggu laporan2 terkini di Blog Buih buat masa ini.

Sekarang nak kena pi sambut Little Man...(Kepada yang mahu pergi, sila hubungi saya supaya gerakan terancang dapat dilancarkan)

10.12.08

Dibelasah orang tua.


blog buih

Semuanya bermula dengan baik. Hasil hantaran silang Wak, Kept lantas meluru untuk menhasilkan satu jaringan lipat yang cantik.

Then it all fell apart.


Akhirnya, kami ketinggalan 9-1. Aku main di babak ketiga. Sekadar memenuhkan kawasan tengah dengan harapan dapat menyusahkan pihak lawan untuk menyerang. Nampaknya, tektik itu gagal. Sebaliknya mereka terus menjaringkan gol sesuka hati.

Lepas bola, aku balik. Lapar, tapi aku masih tak berlesen sah. Takut kalau ade roadblock malam2 ni. Jadi aku pulang, buka peti ais dan... tiada apa-apa didalamnya.

Esok kerja tetap ku harungi. Aku ingin terlebih dahulu memohon maaf kepada Sultan Selangor kerana atas tanggungjawab pekerjaan aku di Kuala Lumpur, aku harus pergi jua, walaupun aku ingin sangat menyambut harijadinya.

Jadi Sultan best, bila harijadi boleh cuti.

Tapi aku suka jadi macam buih. Bila orang bosan, suka tengok buih. Lagi best kalau buih yang tembak pakai pistol macam kat Feringghi tu. Tapi kalau dah tak perlu, sentuh atau tiup je, buih pun hilang. Hari ni aku hilang.

16.11.08

Total FC @ Fort Cornwallis


blog buih

Here it is. The 17 of us who went to Penang.

Edited via Picasa.

30.9.08

Gambar Putar

Hari ini saya belajar satu skill baru menangkap gambar dari saudara Amy. Nama skill itu ialah gambar putar. Semua orang seronok menggunakan teknik gambar putar tersebut. Saya juga turut terhibur. Berikut adalah gambar2 putar yang saya tangkap.
Ni Zano, die tengah menikmati rokok sambil melepak minum teh o ais. Yang merah menyala tu jam baru dia.

Ni Amy, dia yang ajar aku cara2 nak tangkap gambar macam ni. Dia pandai tangkap gambar.Aku nak link kat website dia, tapi tak tau camane. Mungkin dia boleh bagi website dia kat ruangan komen dibawah.

Ni Nik, dia seorang pelajar yang tekun. Walaupun dia kelihatan seperti seorang party animal, itu hanyalah effect dari gaya gambar ini. Ia kelihatan seperti anda sedang berada di sebuah parti liar.

Ni amad.Aku tak tau ah ape nak jadi ngan dia ni...


Buih: Ok, aku putar kau senyum tau...
Amad: Aku putar ke kau senyum?
Buih: Aku putar la..kau senyum..aku senyum mana kluar kat gambar! aku yang tangkap!..
Amad: Kihkihkihkih...

Sebab tu gambar saya tiada. Saya putar, mereka senyum.
blog buih

24.9.08

Capt. Ho.


Capt Ho adalah seorang pelayan di Restoran Coliseum. Pelayan2 di restoran ini rata2 sudah pun melampau senja. Capt Ho cekap memasang kain meja. "cara pasang kain meja pun macma kat hotel" kata pasangan Hospitality University of Toulouse yang turut makan bersama di meja saya.

"Nampaknya, kita tak perlu risaukan retirement plan dia" sahut Zano.

Aku ternganga dengan keselambaan dan kepetahannya.Aku bagaikan hilang dalam kata2 manisnya.

"Elok la tu, tak payah kita risau2kan dia" Jawab Amad memintas khayalan.

"Betul2, nanti kita suruh Xul kerja kat sini je" sahut Kept sekali gua membuat aku tersedak.

Sialnya lawak.

blog buih

22.9.08

Total FC Berbuka @ Restoran Baiti

total@baitimenghisap rokok (not part of the buffet)

Semalam dengan jayanya saya berbuka bersama mereka. Kemudian tengok bola. Kemudian Parki Ji Sung score. Indah sungguh malam itu. Kemudian, Kalou buat palat. Ramai yang tidak dapat hadir. Kira kalau buat team bola, tak power sangat la.

Aku suka pergi berbuka dengan kawan2 aku. Aku tak suka pergi makan dengan orang yang aku tak kenal. Lebih2 lagi bila mereka suka mencarut dan membuat lawak yang aku kurang faham.[Post ini mungkin telah mengundang komen2 liar disini, tetapi saya tidak memaksudkan sesiapa pun yang saya kenal tetapi lebih menuju ke golongan ini dan ini.

Aku penat. Flight Shuqran pagi buta. Aku dah kena kejut lalu kena pergi hantar.Aku tak suka drive pergi Airport pagi2 buta. Tapi aku pergi juga sebab nak hantar Shuqran.Mula2 dah peluk2 dah kat umah and cakap bye2 semua, then i changed my mind.

Rindu Adik.

Good luck.

Ahhh dah nak raya..

blog buih

17.9.08

Majlis rasmi berbuka puasa Total FC@21 Ramadhan 1429



Cadangan majlis berbuka puasa Total FC 21 September 2008/ 21 Ramadhan 1429.

Lokasi : Restoran Baiti @ Taman Tun Dr Ismail.

Aktiviti:

4-6pm : Aktiviti bebas, bersantai sambil membeli belah baju atau kasut raya

6.30pm: Berkumpul di Restoran untuk berbuka puasa. (Rujuk atas)

8.30pm: Menonton perlawanan bola sepak ( Chelsea vs Manchester United) @ Rasta Taman Tun.

11.30pm:Bersurai.

Objektif:
• Bersama2 berkumpul untuk berbuka puasa ( Sdr Zul dari Perlis juga turut hadir)
• Merapatkan hubungan silaturahim sesama ahli pasukan.
• Membeli belah ;dan
• Menjayakan aktiviti tahunan Total FC yang tidak pernah gagal membuat jamuan berbuka puasa setiap tahun.


Diharap semua dapat menghadirkan diri ke majlis ini dan saya sebagai pihak pengelola ingin memohon maaf di atas kelemahan penyusunan "tektik" yang serba asas sebelum ini.

blog buih

15.9.08

Happy Birthday Kay



Belum pernah i jumpa cupcake semanis ni.

Skrip masa amik gambar nih.

Kay: Eh, u jangan duk dekat2 dengan I, nanti Abah i nampak datang kat pintu tuh..

Peah: Ish takde la I nak duk dekat2..nanti batal air semayang.

Ye, betul dan sudah di highlight kan lagi...Kena la tunggu upacara membatalkan air semayang..
blog buih

14.9.08

Liverpool 2- 1 Manchester United

Ok, masa start dah power. Berbatov dah tolak bola then Tevez dah lari score. Simple. Memnag patut macam tu pun bila lawan team2 yang berendam dengan nostalgia lampau.

Tapi, lepas tu, Van de Sar tolak bola kena kaki Brown.. "Own goal".Tak boleh jadi. Before habis game, Babel sumbat lagi satu. Ok, sekarang aku dah menyesal hantar SMS seawal minit ketiga tadi.

Tapi masalahnya di sini adalah timing game yang salah. Mana boleh kick -off Liverpool vs Manchester United start at 7.40pm? Kenapa FA England tak tengok kemungkinan siaran langsung ini tidak dapat dilihat oleh orang2 yang berpuasa macam aku?

Kenapa Darren Fletcher tak main? Alang2 nak kalah, main kan aje die....

blog buih

12.9.08

Bolt joins Real Madrid for a training

Thu 11 Sep, 08:22 PM

PARIS (AFP) - Olympic champion Usain Bolt has agreed to go training with Spanish football giants Real Madrid, the Jamaican sprint king revealed on Thursday.

Bolt, who picked up three golds medals and world records in the 100m, 200m and 4x100m relay at the Bejing Games, said he was particularly looking forward to meeting Real's former Manchester United striker Ruud van Nistelrooy.

"Raul and Van Nistelrooy, I think they're some of the best goalscorers ever," Bolt told www.laureus.com.

"I've watched van Nistelrooy from when he was with Manchester United, so I know he's a great, great guy so I look forward to meeting these guys."
blog buih

Wow! 100m & 200m record holder and now prancing around in Bernabeu. Please just sign him up Madrid. hahaha....

31.8.08

Selamat Hari Merdeka!!!






Gone were the days of going to places during the countdown for Merdeka. BBQ in my backyard wit my hommies works best nowadays.
Penatlah.
blog buih

29.8.08

Padang@ One Utama






Located at the "UR" level of One Utama, via the Parkson side of the new wing, Padang's big court on any given night is such a wonderful place to play.

Total Fc was there last Thursday to play a friendly game. Though the term friendly was a bit of a stretch as the hour on the field was tarnished with some ruthless tackling and some unappropriate reactions; "woi! gile ke?". However the game ended with everybody exchanging a handshake to smiling faces. As the saying goes, "what happens on the pitch stays on the pitch."

Running all over the big court for an hour after 8 hours at work is next level!

blog buih

Peah Vs Johnny Depp



-k3ptz- says:
yesass

buih says:
ko rasa johnny depp ngan aku sape balak?

-k3ptz- says:
confirm aa kau lagi balak bai
blog buih

Kawan macam ni yang aku suka. Jujur dalam persahabatan. Tiada udang disebalik batu. Tiada niat2 jahat untuk menyelewengkan diriku yang ibarat secebis kain putih. Terpulang kepada kawan2 aku untuk mewarnakannya.

Itu bila aku main futsal dengan Pipit.

15.8.08

Ape kejadahnya ini? siri 11


Namanya Uncle a.k.a abang long. Sudah pun menamatkan zaman bujangnya dengan Kak Long.Dia sering dihantui injury2 yang muncul dari entah mana. Tetiba je sakit.

"Wey, wey kita tangkap background gambar scorebo-Opocot!.."
Gedebab!
Bila aku mengalihkan pandangan dari kamera,Uncle sudah pun bertaburan di atas lantai bagai pasir di tepi pantai.Kerusi2 renek yang menjadi harapan untuk mengelakkan dia jatuh pula hanya sekadar memberi harapan palsu.

"Adehhh..."kata uncle.
"Hehehehe" gelak segerombolan gadis yang juga di dalam perjalanan keluar dari stadium
Kami? kami gelak sambil pura2 concern. Amad tidak berpura2 dia memang concern dari Azali.

Kami teruskan perjalanan ke kereta yang masih jauh. Di perkarangan stadium, aku yang berjalan di sebelah Uncle dikejutkan dengan jeritan gadis2.

"Eh! Abang ni lah yang jatuh tadi kan" kata salah seorang dari mereka.
"Wahahahaha" bagai nak roboh kereta buruk mereka bergelak ketawa..
Aku jalan tunduk tersipu malu.

Kereta buruk berhenti memberikan laluan untuk Uncle.
"Abang nak beli minyak urut ke?"
"Wahahahaha"
Aku cepatkan langkah.Semakin sayup bunyi gelak tawa ala perempuan murahan itu...

blog buih

14.8.08

Tengok Bola. [Selangor 2- Johor FC 0]

Semalam, setelah bertahun2 aku tinggalkan, aku pulang ke pangkuan pasukan yang pertama aku kenali, Selangor Red Giants. Dulu masa kecik2 selalu ke stadium. Tetapi dewasa ini, aku dah tak kenal pun First Eleven team Selangor. So, rasa seronok dan penuh galak untuk pergi tengok bola bersama kawan2!..

lifeguard




27.6.08

Ronaldo leaves Man Utd for Madrid



ahahaha.."anyone who has a sexual relationship with ronaldo please leave the room now..you know who you are"....ramai askar yang kluar..ahahaha....

I like that film too...ahaha..buduh tul takde kerja gamaknye...
blog buih

25.6.08

Hi Wan.


I have a friend.His name is Wan.

In primary school, I got off to calling "Hi! Wan" as in 'Haiwan'.

He never fail to answer me.

now look at him.(above)....

aku rasa aku dalam golongan yang doanya dimakbulkan tuhan.
blog buih

There's nowhere else better for you...


and i'm sure it's not in Bernabeu..
blog buih

8.5.08

Total FC game report.

no 7

Semalam Total FC bermain dengan Veteran MPPJ.Bertempat di Stadium MPPJ kat Kelana Jaya. The last time aku datang stadium ni time tgk Lomu n Cullens dulu.Lama dulu...

Sampai di perkarangan stadium, kami berkumpul.Amad dah lebih dulu sampai.Aku datang bersama Shahir dan Aled.Tetiba! aku rasa stadium ni besar gila..tak sesuai digunakan untuk bermain bola sepak..

Tepat jam 8.30, aku masuk dalam changing room..wah! semua orang lalu poyo gantung baju sendiri.."dah takde kit manager nak buat camane?"aku tak terkecuali..rujuk gambar di atas.

Then we hit the field.Yeah! Berlari anak memanaskan badan. Aku cuba menyepak, tak sampai suku padang..masak aku...

First half started shortly. Against the run of play, we scored then we scored again. It began to look like a walk in the park...or so we thought

Second half they started to claw back. by the end of the second half, we were trailing 4-3.

Then it dawn on me...i'll be playing in the third half."Shit!" aku menjerit dalam benakku. Before i knew it, aku digadingkan di tengah padang bersama Pipit.Kami tersipu-sipu malu saling memandang.Masing2 memancarkan wajah tiada jati diri dan kepercayaan kepada kemampuan kami bermain bola. The opposing team had Dollah Salleh on the sidelines together with Khalid Ali yang aku ingatkan import dari Nigeria.We, on the other hand, had Xoul.Who might be just as old but lacks the experience.

My own personal highlight? I cleared the ball from a corner.Once!Tapi tak jauh pun..dan tepat ke pihak lawan pun. So instead, aku rasa highlight aku malam tadi Grilled Black Pepper Chicken Chop yang aku makan kat Uptown...hahaha..bak kata Shahir "when u play like an English man, you should eat like an English man." In this case, I'm more Gazza then Becks.

blog buih