29.9.09

Make my day.

What do you mean she's not there? (gambar hiasan)
blog buih

Pagi semalam, hari Isnin, menandakan hari pertama bekerja setelah seminggu bercuti raya. Aku raya tak sakan. Tapi cuti sakan.

Duduk kat kerusi ni rasa kekok. Tapi takkan nak guling2 sambil buat kerja macam kat rumah pulak. Aku duduk setengah jam perhatikan monitor. Kat opis ada satu je monitor. Kat rumah ade dua.

Tiba2 aku dapat panggilan. Dari seorang kawan. Dia jarang bangun pagi. Jam baru pukul 9.30 masa tu. Aku angkat dengan perasaan berdebar2.

"Wei, ko kat mana?" Suara terpacul dari telepon.

Masa tu. Aku rasa nak letak telefon. Bukan itu saja. Aku rasa nak campak dalam gaung. Nak pijak2 sampai lunyai. Telepon aku buruk dan murah. Mesti ramai orang nak tolong hancurkan.

Tak ada pendidikan moral betul telepon orang tanye kat mana, pukul 9.30 pagi pada hari Isnin, seminggu lepas raya. Kalau aku boleh, aku akan berada di tempat lain sambil guling2.

No comments:

Post a Comment