14.4.10

Leka

-Ni pun antara alat leka terbaik. Tau2 je dah dua jam.
blog buih

Kat sebelah tangan aku tergenggam telepon. Aku berdiri depan lif. Perut lapar nak turun beli cekodok. Kalau kena Nescafe Ais sekali pun cara gak.

Aku tekan butang tunjuk arah bawah.

Seorang amoi lalu. Dia senyum.

"Mungkin mengah naik tangga kot minah ni." Bisik hati kecil aku sambil pandang ke muka telepon.

Seorang brader lalu. Mullet agak bersepah. Brader tu senyum kat aku.

Aku berdiri lagi depan lif. Terus aku pandang muka telefon aku.

Seorang makcik lalu. Badan agak gempal2. Macam separuh mati dia muncul dari tangga itu. Makcik ni pun senyum kat aku.

Aku dah tak tau ape nak tengok lagi kat telepon aku.

Baru aku teringat. Lif rosak.

"Ape kejadahnya aku tunggu depan lif ni?" Aku maki diri aku sendiri. Perut pun rasa cam tak lapar. Kalau aku turun bawah beli cekodok, by the time naik atas dah lapar balik dah. Baik aku duduk dalam opis.

"Kurang2 boleh buat blog..."

No comments:

Post a Comment