30.6.10

Mustahil.

-beruang koala ni pun lagi bijak dari kau.
blog buih

Aku selalu kena layan orang2 yang hantar resume. Kerja sebagai pembaca resume ni amatlah menarik.

Tapi hari ni ia menjadi lebih menarik. Sebab ada satu resume yang mustahil manusia yang hantar.

Muka surat pertama, cover letter. Dia siap tulis orang putih.

"Attached is my resume..blablabla"

Aku bukak muka surat pertama. Terpapar sebidang Sijil SPM. Lepas tu Sijik PMR. Lepas tu Sijil Bengkel Solekan Kecantikan. Lepas tu Sijil buat Arca.

Berbagai2 lagi sijil yang ada dalam tu. Aku belek satu persatu.

Sampai lebih kurang 12 sijil aku belek. Aku terus mencari. Mencari sesuatu yang tiada di dalam longgokan sijil2 yang dilampirkan bersama resume.

Aku masih keliru.

"Mana resume kau?" Bisik hati kecil aku. Aku hanya mampu pasrah.

"Nombor telepon pun takde, camane aku nak bagi kerja?"

No comments:

Post a Comment