10.4.08

7 kind of people i am not fond of..

Its inevitable that we shall meet this kind of people in our lives.
And yet, i can find 7 of them at my local Teh Tarik Joint a.k.a Darussalam, in just one sitting,just one glass of teh tarik.
Why? Takde benda lain ke nak buat? Kena jugak ke buat aku geli? Duk ah jauh2...Duk ah kedai lain...

1.Awek2 lepasan SPM.
Gelak (read mengilai) serentak.Bising dan annoying. "Diorg ni semua nak pegi mana? takkan pegi club pukul 6 petang?"Hmm..if you dress like that, jangan la buat muka when you are oogled at. Just sit back at let everybody undress you with their eyes. Biasanya kelihatan bersama golongan Pete Doherty wannabee.

2.Mat Motor Besar
The Joint in question is not infested with rempits, well maybe occasionally. Tapi..abang-abang motor besar ni selalu datang memekak. Bukan mereka yang memekak, tapi motor tu bising gila!...Walaubagaimanapun, penampilan Bandanna (key) dan juga baju ada image-image tengkorak,bersama jeans ketat dan boots yang sangat ganas menyebabkan aku diam terpaku sahaja.

3. Double Parking Dude
Erm, the rule of thumb of double-parking: if it's troublesome to others, please be attentive to your car. Takyah la masuk CC main Dota or whatever it is that rocks your balls off.

4. Double Parking Victim
Okay. I understand your misery. I feel you.Tapi kalau die tak pedulikan kereta dia sendiri, apakan lagi orang yang dia double park. Pecahkan saja cermin kereta dia, turunkan handbrake dan tolak ke tepi. Jangan "honk" berterusan.

5. Peminta Sedekah Negara Jiran
Owh! ni pantang..nak je aku lepuk2. Dah la datang dari negara yang tak dapat aku pastikan.Biasanye berbaju kelabu, tua dan mempamerkan gaya jijik. Gigih dalam menjana wang dengan mengoncangkan cawan plastik kosong di depan muka mangsa, sambil tersengeh2.

6. Agen jualan sampah sarap.
Buku Kanak2. Pen yang takde ink. Pisau yang tak tajam. Torchlight yang hanya boleh digunakan pada waktu siang. Macam-macam la benda yang dijualnya. Bukan aku marah kalau nak approach. But please dont do it while i'm eating. What you are preaching are not music to my ears. Biasanya harga di luar 4 kali ganda dari harga yang dia jual.

7. Geng MLM.
Hoh! ni paling menjengkelkan. I dont know what you sell. I dont know why you do it. Sitting there for 3 hours wearing baju gelap garis2, seluar sendat dan kasut hitam melentik dan bergelak ketawa. Higher Edu camane? Dan, walaupun kamu berjaya dan sudah menjadi kawan aku selama hidup aku, tolong jangan berdakwah pasal MLM. Aku benci.


blog buih

No comments:

Post a Comment