18.5.10

Kambing

-salad apel dan pokok2 hijau lain dalam peti es.
blog buih


Aku tengah semangat pemakanan sihat.

Jadi petang2 bila ada masa terluang balik dari opis, aku akan ke dapur untuk menyediakan sajian makanan sihat. Sebenarnya ini satu alasan baik untuk aku main masak2. Masak2 tu hobi aku no 20.

Penolong aku kat dapur, seorang minah negara jiran. Banyak cakap. Tak berhenti2. Kadang2 aku senyap buat malas nak layan. Lagi dia banyak cakap.

Selesai aku potong lettuce coral dan romaine, aku campakkan ke dalam mangkuk plastik dan bawa ke sinki. Aku basuh satu persatu. Masa tu dia keluar dari mana entah lalu bertanya.

"Uih! Banyaknya sayur, Abalong dah jadi kambing ke?"

Nasib baik Malaysia tak masuk final, negara dia masuk final. Kalau tak aku dah maki dah.

1 comment:

  1. huahuahuahuahauhau.

    ko smash je kepala dia. dgn kelajuan 270km/hr.

    ReplyDelete