29.7.08

Mari belajar main tennis.

Hari inikita akan belajar membuat pukulan forehand tennis dengan menonton ulang tayang pukulan tersebut yang disempurnakan oleh....bukan Siti Nurhaliza atau Dayang Nurfaezah tetapi oleh Anna Kournikova, jikalau anda tidak pernah dengar namanya. Abaikan saja bacaan seterusnya.

forehand

Tennis adalah antar permainan yang sanggup aku tonton jika dimainkan oleh wanita. Bola aku tak sanggup sehingga lah munculnye Marta tonggak serangan pasukan Brazil.[catch her in the coming Olympic games].

Ok, kita teruskan ke video diatas. Abaikan beberapa saat pertama. Anna hanya minum air oren sahaja. Bintang2 negara kita, baik Dato Siti Norhaliza, Mawi atau Lee Chong Wei[bring back a medal please] pun boleh.

0:11 - Perhatikan larian awal yang dilakukan oleh Cik Kournikova untuk berada di dalam posisi tepat sebelum melepaskan pukulan.

0:14 - Eyes on the ball.Sambil berlari, raket dijulang tinggi melepasi paras kepala.

0:17 - Ledakkan pukulan yang cukup kuat hasil dari teknik footwork yang menarik dan kemas dilepaskan.

0:21 - Hentian mengejut setelah "follow thru" dilakukan jelas menampakkan otot kaki yang mantap.

0:26 - Sudah bersedia untuk menerima pukulan balas dari pihak lawan.

0:32 - Pukulan yang dekat, jangkaukan kaki untuk memudahkan "return" ke pihak lawan.

0:44 - Berjaya mematahkan hantaran bola ke bahagian backhand dengan teknik yang menarik. Perhatikan cara pemegangan raket menggunakan kedua2 belah tangan.Lantas terus bersedia untuk menerima semula hantaran dari pihak lawan.

0:52 - Melonjak jauh untuk memastikan pukulan dapat dilaksanakan dengan sempurna. Pukulan forehand yang baik.

Ok, saya tak pandai main tennis dan saya tidak tahu cara2 untuk melakukan forehand atau backhand.Jadi, kalau hendak ulang semula video tersebut, ulanglah lagi. Jangan kantoi dengan majikan.

* saya rasa dia tidak menggunakan pakaian dalam [ala coli sukan] untuk menampung payudaranya.
* kita ulang sekali lagi...

blog buih

No comments:

Post a Comment