9.7.08

siri saiko tokya sampai balik 2

Semalam majlis kenduri sempena menyambut ketibaa baby Raissa anak perempuan Baber. Tapi aku tak tau pun. aku tau pun lambat.Nasib baik Hadi bagi tau..Hadi bapak kepada Alisha. Kiranya, Alisha kakak kepada Raissa. Sebab Hadi ngan Baber satu house. AH! pening aku memikirkannya..lalu aku makan.

Aku singgah di tempat makan yang dikerumuni anak2 muda ex pat.Hartamas Square.

Khas untuk Gel, aku mencuba Chicken with Cashewnut and Dried Chilli's Fried Rice.

WOW!!gajus

chicken with cashewnut & dried chilli's fried rice@hartamas sq.enak

seterusnya, aku mencuba yong tau foo. Memang nampak lazat, memang makanan kegemaran aku dari kecil. Tapi makanan ini adalah amat merbahaya ketika waktu lapar. Silap2 jadi doploh hinggit..takkan nak makan yong tau foo sampai doploh hinggit? orang lain nak makan ape pulak?Gel mmg suka Yong Tau Foo. Wantan yang rangup menjadi pilihan tetap bila menikamti makanan ini (lihat gambar saiko di bawah)

yong tau foo@hartamas sq

yong tau foo@hartamas sqwantan saiko

Sebagai pencuci mulut..[ahahah..tak agak-agak nak cuci mulut] aku menikmati prawn omelette yang dimasak oleh akak Indon. Memang amat lazat namun aku rasa, lala atau oyster omelette lebih menarik. Prawn omelette ini dinikamti bersama sos cili yang pedas.Wah! sungguh enak. Jika Tokya yang memakan hidangan ini, tentu sekejap sahaj sudah habis.Kawan2 tidak dapat merasa sedikit pun.

prawn omelette@hartamas sqPrawn Omelette

prawn omelette@hartamas sq.Udang bertaburan bagai pasir di tepi pantai

Jadi, jika saudara Tokya, Gel & Tifi kembali ke tanah air, jangan lupa kita mencuci mata sambil mengenyangkan perut di sini!


blog buih

No comments:

Post a Comment