19.11.09

Jika anda ke Muar.

"Lepas ni nak pegi mana?" Arep tanya Yew U.

Masuk dalam kereta. Yew U pandu laju. Aku leka layan Garmin.

"Korang carik Muar Bazaar sebelah tu ada kedai Wah San. Makan mee bandung kat situ" Pesan Zamir melalui telefon.

Yew U terus memandu laju. Hujan renyai2 di pekan Muar.

Sampai di depan kedai Wah San, aku nampak brader2 rider lepak depan kedai. Terasa macam scene nak masuk bar di pekan asing. Semua orang pandang kat pintu. Aku menyelit2 dengan membawa kamera.

"Kalau nak amik gambar pun, mee tu antar sini dulu" Seloka salah sorang Rider. Aku yang cuba2 mencari angle nak amik gambar masuk blog pun terus membatalkan hasrat.

Ni rupa mee bandung Muar. Rasanya sedap sekali. Cukup pedas dan lemak. Ada telur sebijik dan banyak udang2.

Nasib baik dah kenyang makan kat kenduri kawen si Razak. Kalau tak aku dah mintak lagi satu pinggan.

"Makcik, bagi burung satu!" Minta Yew U penuh keyakinan.

Burung puyuh goreng pun diletakkan di atas meja. Garing dan amat sedap diratah. Aku, Yew U dan Arep senyap tak bercerita panjang.
"Ooo padanlah sedaap...Dia masak pakai minyak hidraulik!" Yew u berseloroh menandakan perut sudah kenyang.

Aku risau duduk dekat Yew U dan minyak2 mudah terbakar.

"Haa amik gambar mee bandung ni..." Pakcik ni suruh aku amik gambar. Belakang aku abang2 bikers.

Aku jadi takut. Out of focus pakcik ni jadinye.

Dalam perjalanan pulang, kami nampak abang2 bikers sudah duduk di atas motor bersedia untuk sambung perjalanan.

Kelab skuter je rupenye.
blog buih

No comments:

Post a Comment