18.11.08

How to take a picture. Ape kejadahnya ini?


Pengamal teknik Prune, Puan S.
blog buih

Dewasa ini kita sering dikejutkan dengan gambar2 tergempar selebriti dan artis, baik di tanah air mahupun dari luar negara.

Namun diantara teknik2 posing, Puan S telah kini mempelopori gaya "Prune" yang cukup hebat. Gaya Prune ini amat sesuai digunakan untuk mengambil gambar2 "candid" mahu pun gambar seorang diri untuk digunakan sebagai Profile Picture di Facebook.

Teknik yang dipercayai berasal dari Ampang ini belumlah diketahui sumber kejadiannya. Namun saya percaya, perempuan2 Ampang amat mahir dalam melunaskan Prune yang baik dalam setiap gambar.

Tidak kurang juga, demam Prune ini telah pun menular ke utara tanah air. Kelihatan patung yang memakai tudung ala- moden itu juga turut menggayakan posing Prune ini. Nampaknya saling tidak tumpah dengan gaya Puan S. Patung ini masih berdiri berhampairan Pasar Chowrasta.

Walaubagaimanapun, gaya Prune ini hanya lah sesuai diamalkan oleh pengamal2 yang telah mempraktikkannya sekurang2nya 10 tahun. Untuk yang baru mula hendak mengamalkan teknik ini, adalah lebih baik jika menggunakan khidmat pakar untuk memperkemaskan lagi teknik yang agak sukar ini. Buruk padahnya jika tidak dibuat dengan betul.


Teknik yang salah akan memudaratkan imej kemanjaan gaya Prune ini

2 comments:

  1. jangan praktis teknik tanpa penasihat jika anda masik amatur!lihat apa sudah berlaku??

    hahahah!

    ReplyDelete
  2. kah kah kah!mcm haram..

    teknik prune yg silap!

    ReplyDelete