10.2.10

Vertical Limit.


gaya gagah hero melayu.
blog buih

"Wakakakaka..." Hampir saja aku terjatuh kerusi. Terjelepok kusam di atas lantai karpet masam di dalam kamar aku di opis.

Pelik? Kenapa hati aku bagai digeletek?

*******

Kawan aku nak panjat gunung. Gunung yang bukan calang2. Yang tertinggi di South East Asia. Gunung Kinabalu. Lambang kemegahan negeri dbawah bayu.

Bukan kali pertama pendakian ini dilakukan manusia. Ramai yang pernah naik sebelumnya. Tapi kali ini agak istimewa. Persiapan yang diakan amat rapi. Jumlah barang2 yang dibeli mencecah ribuan ringgit. Siap beli Glow Stick. Kasut berjenama RM200. Jaket kalis air dan tahan sejuk jenama Eropah RM600.

*******

Akhirnya kawan aku selamat sampai ke Semenanjung. Puncak Kinabalu sudah berjaya ditawan. Berbekalkan peralatan yang eksklusif, tentu sekali membantu pendakian yang amat mencabar itu.

*******

"Ko tau tak ape jadi kat mamat tu?" Tanye kawan aku pada aku melalui MSN.

"Tak la..dia dah sampai kan?" Jawab aku mengharapkan tiada ape2 musibat melanda.

"Dia tertinggal Jaket 600 dia tu!" Kata kawanku.

*******

Aku hampir jatuh kerusi sekali lagi ketika menaip cerita ini.

No comments:

Post a Comment