10.6.09

Ayam Kampung.

- dia tak terlibat dengan kebakaran itu.
blog buih

Tengahari tadi Bulat ajak makan ayam kampung. Ayam kampung tak sama dengan gadis desa. Ayam kampung ni kat Kampung Baru.

Dalam perjalanan nak hantar Bulat ke Opis dia, kami lalu di Jalan Chow Kit. Macam biasa, jalan ni penuh dengan orang. Tetiba, kami nampak asap berkepul2. Tak syak lagi, mesti ada kebakaran. Tapi di mana?

Jalan depan sikit, dah sampai Opis dia, aku drop kan dia, cepat2 aku jalan untuk mencarik sumber kebakaran. Asap makin tebal di langit. Jalan jadi gelap dan samar2. Rasa macam dalam movie.

Aku pandang kanan. Nampak kepulan asap naik ke langit. Aku perhatikan betul2. rupa-rupanya ada kedai tingkat atas di Lorong Haji Taib yang terbakar. Kesian.

Mesti ada rambut2 palsu yang terbakar. Malam minggu ni susah la.. kalau baju kelabing dah terbakar. Dress Leopard print yang ketat baru dibeli, mungkin terbakar juga.

Aku terus memandu ke arah opis aku. Memang asik panas je sekarang ni. Hari2 ada benda terbakar...

No comments:

Post a Comment