24.6.09

Terkejut.


blog buih

Pernah aku tertolak air dalam gelas di meja makan. Tumpah bertaburan di atas meja. Ais bergelimpangan dan terus mengecil. Cair.

Ada yang tidak stabil bila duduk dikerusi. Hampir terjatuh. Cepat2 kawal keadaan. Control macho macam sedang berjalan balik ke bulatan tengah selepas menjaringkan gol ketika bermain futsal dengan kawan2.

Kadang2, ada juga yang menjerit sedikit. Mungkin kerana tersentap, terkejut dengan gangguannya. Terasa seperti hak peribadi dan keadaan santai terganggu.

Di sebuah restoran di Shah Alam dahulu, ada seorang gadis berdiri di atas kerusi. Sambil menjerit2 histeria. Mee goreng bersepah2 di atas meja. Tangan kiri menggenggam erat garpu bagaikan tombak ketika mahu memburu.

Ye, ini semua contoh orang terkejut dengan geseran makhluk berbulu di kedai makan. Aksi manja kucing liar yang menagih simpati meminta secebis makanan. Aku tak pernah suka kucing. Dari kecil lagi sehingga sekarang.

Boleh sepak ke?

6 comments:

  1. blog buih dh tak pink. saya suka :)

    ReplyDelete
  2. dah lama gila dah tak pink. hitam kot before nih..tak peka betul.

    ReplyDelete
  3. saya pon tak favor cat sangat.tapi kawan2 sayang.tahan jugaklah.dia menggesel tu yg paling tk bleh blah.

    ReplyDelete
  4. kenapa? kenapa mesti takut kucing?! *drama*
    but i hafta agree la, kucing kurap atau yg kotor kat tepi jalan mmg sgt menakutkan...
    some even dare to jump up to the table menagih makanan :p haih!

    p/s: tapi tak baik sepak tau, renjis jer dgn air yg dah tumpah tu :p lalala~

    ReplyDelete
  5. oleh kerana adik saya sangat suka kucing, saya dah jadi abang yang terlatih. Memang still tak suka tapi dah boleh tolerate sikit aa...tapi kalau yang kat mamak tu still tak boleyh blah aaa!!!

    ReplyDelete
  6. aku tak boleh blah kucing....kak mana2 pun! Aku takut kucing!!!!!! Benci kucing!!! Semua2 kucing lah! Tak sukaaaaaaaaa. Emo kan?

    ReplyDelete