13.8.09

"aku dah tak boleh buat ape2 dah.."

- amik gambar orang sambil gelak adalah sesuatu yang amat sukar.
blog buih

Secara keseluruhannya, lawatan pagi itu amat memuaskan. Aku memang dah bersedia untuk kotor bolor. Seluar cargo pants dan kasut jogging New Balance menjadi taruhan. Baju hitam murahan dari F.O.S melengkapkan gaya.

Aku mengambil peluang ini untuk mengambil gambar. Aku ambil banyak gambar. Sinaran matahari di celah2 pokok kelapa sawit memang menarik. Tambahan pula gaya pelumba semua amat menarik.

Sampai masa untuk turun. Tiada jalan mudah untuk turun. Kalau jalan di atas trek, takut bertembung dengan pelumba.

Fadil jumpa jalan di celah semak. Turun gaung sikit.

"Senang je turun kat sini.." dia kata seminit sebelum dia melangkah turun lalu lesap.

Amad lari dan turut terjun.

Kemudian tiba masa Kept pulak.

"Takde ah senang sangat..kaki ko panjang dowh!!" Aku dengar Kept jerit sebelum terjun.

Aku orang seterusnya. Di belakang aku Zano berlari perlahan, mengekori rapat.

Memang agak dalam dan tambahan pula camera aku memang sentiasa di tangan. Aku mulakan langkah turun. Aku pijak dengan kaki kanan. Kaki kiri aku pula tersangkut di akar2 pokok yang menjalar2. Kalau aku berpaut pada akar2 itu, kamera aku akan melayang. Aku gagal mengimbangi badan. Lalu aku terduduk.

Kecerunan membantu aku untuk terus menggelongsor ke bawah. Sebelum aku terus jatuh, sambil kamera aku pegang dengan dua belah tangan dan dipeluk erat diperut aku, aku sempat cakap;

"aku dah takleh buat ape2 dah.."

No comments:

Post a Comment