28.1.10

Afrikan Nation.

Korg M3- delicious.
blog buih

Masa lunch hari ni aku berlegar2 di Kuala Lumpur. Aku nak pergi BSN dekat depan KLCC tu nak jumpa ngan orang bank. Tapi macam biasa ah. Aku buat Kolumpo tu macam aku punye. Aku pusing2 tengok orang2 opis semua keluar lunch.

Dari jauh aku nampak segerombolan polis. Semua naik motor kapcai. Aku cepat2 tarik tali pinggang keledar atau sabuk pengaman. Walaupun Kolumpo ni macam aku punye, tapi aku masih ikut undang2.

Mereka berkerumun di sebuah kereta yang terletak di hadapan Saloma Bistro. Aku budget dah kena saman dah diorang tu. Aku maintain muka cool aku. Aku tengok dalam kereta tu kalau2 ada awek cun yang boleh membuatkan aku menggunakan kuasa veto aku dalam Kolumpo.

Sangkaan aku meleset. Dalam kereta tu ada 2 orang Afrika. Aku pun sambung jalan.

Dah pusing2 dalam dua tiga round, aku parking kat BSN. Aku masuk dalam jumpa orang bank.

Setelah selesai aku pun masuk balik dalam kereta. Sambil tengah nak adjust2 kepek pedas yang aku beli kat BSN tu kat atas tempat duduk, aku nampak ade kereta peronda lalu sebelah. Aku toleh dan nampak pakcik dari Afrika yang tadi tu dalam kereta polis.

Seronok jalan2 dalam Kolumpo masa tengahari ni. Boleh hilang bosan tak perlu buang kepala babi kat mana2 rumah ibadah. Dalam perjalanan pulang aku lucutkan kuasa autokratik aku ke atas Kolumpo dan ia terus menjadi pusat bandar sebuah negara yang mengamalkan demokrasi terpimpin sampai sekarang.

No comments:

Post a Comment