5.3.10

Hanjing!


-tengok gambar ni betul2. Cerita di bawah berkait rapat dengan gambar ni.
blog buih

Masa mula2 sampai Kuta, baru kitorang tau yang hotel yang dibooking itu indah kabar dari rupa. Hotel tu agak ceruk sikit untuk berjalan sesuka hati. Kena lalu kawasan2 ghetto yang ada pub2 kecil, ada orang jual dadah tepi jalan dan ada banyak peluang amik gambar yang menarik. Macam dinding penuh mural di atas.

Pada pagi hari terakhir kat sini, aku pun bangun dan keluar berjalan seorang diri. Antara benda yang suka aku buat kalau pegi holiday adalah berjalan sorang2.

Tak jauh dari hotel itu, aku ternampak dinding ni. Dinding ni terletak berhadapan dengan kedai Tattoo. Jadi aku rasa, Mat Tattoo di kedai tu banyak menyumbang kepada hiasan dinding tak conventional ini.

Aku pun angkat kamera, letak lens panjang. Carik sudut menarik. Nak muatkan kesemuanya. Aku tunduk, tegak semula berdiri. Aku tekan punat kamera. Dapat satu gambar. Aku turunkan kamera dari muka untuk melihat hasil.

Ada seekor anjing di hadapan aku.

Dari gambar ni, dia berdiri di bahagian kanan bawah gambar. Pandai pula dia tak masuk dalam gambar. Aku berdiri kaget. Anjing Doberman itu menghasilkan bunyi yang ganas. Air liur meleleh dari tepi mulut. Aku telan air liur sendiri.

"Cemana ni?" Bisik hati kecil aku.

"Woof!" sekali je dia menyalak. Malas nak cakap banyak kot.

Aku melangkah setapak ke belakang. Dia mara setapak kehadapan. Aku cuba setapak lagi. Dia maju setapak juga.

Dari sudut mata aku nampak kedai runcit kat belakang aku. Aku mula kebelakang bertapak2. Pastu terus masuk dalam kedai tu.

"Anjing tu garang" Aku cakap kat penjaga kedai. Dia memerhatikan aku dari tadi.

Dia tersenyum.

Anjing itu terus memerhatikan aku.

Aku tersenyum.

No comments:

Post a Comment