15.3.10

Why friends say the darnest things?


Percaya tak kalau saya cakap, kamera ni lagi muda dari kawan2 saya?
blog buih

Petang Sabtu. Hujan sudah mulai turun rintik2. Tak sesuai untuk tengok bola kat luar. Lalu aku ajak kawan2 aku datang ke rumah. Mama pun takde kat rumah. Boleh la ramai2 duduk kat bilik tv sambil layan bola.

"Mat, ko kat mana?"

"Kat fifteen"

"Ko nak tengok bola kat mana?"

"Kat Mok Nik kot."

"Tak payah la tengok kat sana, you come to my house"

"Rumah ko kat mana?"

Kawan 20 tahun. Mustahil tak tau rumah aku kat mana. Tapi tak mustahil tanye soalan2 bangang macam ni.

Setelah datang semua kawan2, aku keluarkan satay yang aku beli petang itu. Mereka pun datang bawak buah tangan. Kep je tak bawak.

"Mak ko gi mana wei?"

"Mak aku gi China"

"Huh? Pegi mana?"

"Pegi China!"

"Dia pegi....bawak keta ke bai?"

"Kepala Hotak kau..."

"Abih tu keta mana?"

"Keta kat wokshop aa!"

Ni aku tak tau ah ape nak jadi. Kadang2 sampai rasa malu pulak kalau ade orang luar terdengar...

No comments:

Post a Comment