16.3.10

Tak boleh tahan.


-abstrak tak?
blog buih

Dah dua tiga kali aku kena.

Selalunye lepas main futsal, aku dengan kawan2 pegi ke kedai mamak favorite berhampiran tempat kami bersukan. Kedai ni antara kedai mamak pertama aku jumpa jual Teh C Ais. So macam biasa, kedai tu melekat nama Teh C. Nama betul dia aku tak ingat.

Selalunya dalam 8 orang lepaskan dahaga lepas berlari2. Badan semua berpeluh. Memang penat lepas main futsal. Tambahan lagi kalau keeper kuat tido. Macam Xul.

Dia tua.

Tapi aku tak paham kenapa bau India yang amik order di kedai tu lebih memahat hidung berbanding bau 8 orang yang baru lepas main futsal tadi.

Mamak2 lain tak bau ke member die macam longkang?

Tadi aku tengah main Facebook. Aku terkejut bila ada orang ketuk pintu bilik aku. Masa makan tengah hari, tak payah la ketuk2.

Rupanya tukang sapu Indon. Dia pun langkah masuk.

"Mau sapu ya Mas" Sambil menunjukkan penyapu ditangannya.

"Hmm" Aku angguk.

Tetiba bau itu datang. Bau yang membawa aku pulang semula ke Kedai Teh C. Bau yang selalu aku bau lepas futsal, masa nak amik order air.

Bau tengik.

Bau yang membuat aku berfikir.

"Mamak tu dengan minah Indon ni...orang sama ke?"

Bak kata pepatah Karam Singh walia

-Alang-alang mandi biar guna sabun.

1 comment:

  1. PERGH , kalau kat AD dengan DUBAI ,
    bau tu , memang kuat gila bhaii .
    Sebab dia orang tak suka mandi .
    5 kaki jauh pun boleh bau . HAHAHA .
    Adakah kemungkinan besar ketidak sukaan
    mereka mandi menjadi punca ?

    ReplyDelete