19.3.10

Tingkat Satu.



-Tenang..bawak bertenang....
blog buih

Dari dalam kereta lagi aku dah bilang dengan adik aku.

"Hari balong rasa nak makan Roti Gardenia berkrim Vanilla atau Jagung."

"Nape balong nih?" Adik aku terkejut sebab aku lompat ke situ dari topik cerita pasal dia buat audit.

So berbekalkan Roti Gardenia berkrim jagung dan satu kotak air anggur dengan aloe vera segar, aku berjalan ke Lif standard nak naik ke opis.

Dia berdiri kat situ. Dengan baju kurung hijau. Hari ni dia tak terkejut nampak aku. Aku berdiri sebelah dia. Kami tunggu Lif sampai.

Pintu lif terbuka. Aku biarkan dia melangkah masuk dulu. Aku ikut sama masuk.

"Tingkat berapa?" tiba2 dia tanya.

"Tingkat berapa?! U tak tau i kerja tingkat berapa? Apa u ni? Kan kita sama2 terkejut kat tangga hari tu!?"

Tapi aku tak cakap macam tu. Ingat aku gile ke ape?

"Tingkat sama.." aku cakap selamba.

"Ting!" Dah sampai.

Demm tak best gile kerja kat tingkat satu.

Pintu lif terbuka semula. Dia melangkah keluar. Dia pusing kiri. Aku terus berjalan. Mungkin dia tak ingat kejadian itu. Kejadian yang pertama kali berlaku pada diriku. Namun mungkin sudah jadi perkara biasa pada dia.

Mungkin esok aku beli Roti Gardenia berperisa Vanilla pula.

No comments:

Post a Comment