18.3.10

Mintak mahap tok...


-Horror gak costume diorang ni...
blog buih

Kalau korang pernah sampai Sentul, mesti korang dah tau parking memang tak cukup. Tiap2 kali aku pegi bank, aku buat selamba je parking kat tempat tunggu bas. Bukan banyak sangat orang nak naik bas pun. Aku cepat2 masuk ke dalam. Selesai urusan aku jalan semula ke arah kereta.

Pak guard tu senyum sambil tolong bukak kan pintu.

Bukannya aku tak reti bukak pintu bank, mungkin pak guard tu takde keje lain kot.

Dua tiga langkah aku keluar bank, aku perasan kereta polis. Pelan je dia bawak. Pastu pasang pulak signal. Lip Lap Lip Lap.

"Ah sudah..nak kena saman pulak." aku dah mula cuak. Kereta aku agak jauh lagi. Nak kena amik satu lap, panjat tangga baru sampai.

Polis tu perasan aku terhegeh2 nak lari kat tepi tu. Aku dah mencungap2 dah.

Dia tunjuk2 kereta aku dengan jari telunjuk. Aku angguk seolah berkata;

"Tolong la jangan saman saya, maafkan saya tok.."

Sebelum diorang belah, polis yang duduk belah kiri tu siap senyum kambing lagi.

No comments:

Post a Comment