7.5.09

It's a small world after all.

- Aku amik gambar sambil bunyik tak padam lagi. Reflection hari cerah melambangkan aku bangun lambat 10 minit lagi nak kul 8.

blog buih

Aku ada sebiji jam loceng. Jam loceng ni dah lama bekhidmat untuk aku. Seperti kebanyakan jam loceng murahan, dia ada dua bunyi, loceng irritating dan Polyphonic Music. Melodi tetap dalam nada polyphonicnya adalah "It's a small world"

It's a small world after all..It's a small world after all...

Semenjak seminggu yang lepas, aku dikejutkan dengan melodi itu. Hari ini aku terasa macam nak baling jam tu. Aku rindukan bunyi loceng biasa. Aku rasa bunyi neutral itu penting untuk keseimbangan hormon dalam badan aku. Bunyi polyphonic itu juga kadang kala menghantui aku sampai ke tengahari.

Seperti kebiasaan rockstar2 yang lain, aku sepatutnya bangun kepada bunyi rifff2 indah atau paling tidak pun lagu power of love ala McFly dalam cerita Back To The Future. Paling tidak pun ada awek yang kejutkan la.

"Bang..bangun bang..pegi kerja.."

Tapi sebab jam ni Made In China aku kira dia Lenglui boleh?

No comments:

Post a Comment