26.10.09

Dinner plate.

- Boleh sakit jantung layan orang bodoh.
blog buih

Makan tengahari dengan Zano dekat Subang Parade pada hari Sabtu.

"I'd like to have a Dinner plate with Cheesy wedges." Aku cakap dekat brader pakai baju belang2 merah putih. Tak, bukan player Sunderland. Mamat tu kerja kat KFC.

Muka dia tongong. Macam tak paham bahasa pun ada.

"Saya nak satu Dinner plate dengan Cheesy wedges" aku buat alih bahasa sendiri.

"Dinner plate ke Snack plate?" Mamat tu boleh jawab. Dia pandang ke arah aku. Tapi dari matanya macam dia pandang menembusi aku. Dia bagaikan dalam dunia fantasinya sendiri.

"Dinner plate"

"Ok..satu Dinner plate dengan cheesey wedges. Nak air ape bang?"

"Hmmm...Strawberry" kata aku sambil memandang ke arah mesin air. Aku nak Sprite tapi dah tak habis. Perut berkeroncong riang.

"Dinner plate kan?" Dengan penuh bebal dia tanya buat kali ke tiga.

"Iye!!!!" Aku dah mula panas. Dalam perkiraan aku ada dalam 5 staf kat belakang kaunter tu. Aku cuba carik manager kedai. Nak tengok muka yang ambil mamat ni bekerja. Zano pandang aku. Dia bagaikan paham aku sudah sakit otak melayan mamat tongong ni.

Makanan sampai.

"Ok bang, satu Snack plate dengan Cheesey Wedges."

Aku berdiri di depan kaunter tu dalam 30 saat. Aku hulur wang. Aku tengok dia keluarkan duit baki. Bagi baki tepat.

Aku masih berdiri di situ.

Kemudian aku belah pegi ke meja yang sudah diduduki Zano.

"Tengah2 hari ni diorang tak bagi makan dinner plate kot?" pikir aku sendirian.

1 comment: