29.10.09

Hantu Hospital.

-lokasi berhampiran tempat kejadian.
blog buih

Aku bergegas keluar pejabat.

"Mak Teh kat dalam hospital." Pesanan mesej ringkas.

Hospital tersebut terletak sangat dekat dengan pejabat aku, aku pun pergi dengan segera. Tempat letak kereta amat kurang. Seolah2 masa hendak buat binaan bangunan ini, mereka rasa macam tak ramai orang yang nak datang.

Jumpa juga aku dengan sebuat tempat. Aku lari naik ke atas.

"What time operation?"

"2" jawab Ateh kepada soalan aku tadi.

Aku duduk di sisinya. Kami mula omong2 kosong. Cerita pasal jambatan gantung yang runtuh. cerita pasal budak india dibawa air sungai.

"Orang yang duduk kat katil depan ni, dia kata hospital ni ade hantu." Tiba2 Ateh tukar topik.

"Hantu tu buat ape?" Tanye aku penuh semangat ingin tahu.

"Dalam pukul 10 malam, ada benda itam masuk dalam bilik dia joget2" Kata Ateh.

*******

"Kak, makcik saya tu, patut operate pukul 2, sekarang ni dah pukul 3. Bila nak masuk OT ni?" Tanya aku pada akak nurse kat kaunter. Nyata sekali aku carik akak paling comel untuk nak ditanya. Tapi tak banyak pilihan.

"Saya pun tak tau la encik. Kita kena tunggu je orang2 dari bilik bedah telepon." Kata akak misi.

"Agak2 berapa lama nak tunggu tu?" Aku dah mula panas.

"Saya pun tak tahu la Encik..kita tunggu saja la" Kata akak misi tu tenang.

"Ko ni la hantu hospital ni..semua tak tau...bikin orang panas je." Kata aku dalam hati sambil berjalan ke dalam bilik.

No comments:

Post a Comment