26.10.09

Makan tengahari @The Spaghetti Farm, Midvalley.

-Troika
blog buih

Mama tiada di rumah.

Adik pertama ada kelas.

Adik kedua pengsan.

Tinggal la abang sulung dan adik bongsu.

"Nak gi mana kita ni?" Tanya abang.

"Bawak pegi The Gardens boleh?" Kata adik.

*******

Sampai di Gardens, aku kena layan adik aku berjalan. Orang muda kuat berjalan. Habis satu Gardens dia pusing. Kemudian lapar menyerang perut.

"Ika lapar la. Jom kita carik kedai makan."

"Ok lets go" Kata abang.

Jalan jauh. Semua kedai tak menarik hati.

"Kita nak makan ape ni?"

"Entah la, suka hati la, balong tak kisah"

"Susahnye nak pilih makanan, mengalahkan keluar dating." Adik aku sound aku.

Sambil berjalan2, kami ternampak The Spaghetti Farm. Order dua mangkuk. Di tambah air dan sup semua jadi dalam RM30.

Kami terus carik tempat duduk. Setelah letak cheese kami mula suapan pertama.

"Apasal kita makan kat sini?" Aku tanya adik aku yang masih menenung mangkuk spaghetti di depannya.

"Entah. Balong ah kata nak try kedai ni." Adik aku menyalahkan aku.

"Balong kata tak kisah...nak makan kedai mana.." Aku mempertahankan diri. Aku tak pilih kedai ni.

Tak sedap langsung.

No comments:

Post a Comment