26.10.09

Hantu gigit bunga.

- gambar hiasan
blog buih

Aku takut hantu. Tapi aku suka keluar malam. Kalau muda sikit dulu, aku keluar tiap2 malam. Kebanyakannya, malam-malam aku dihabiskan di meja snooker.

Kadang2 kami semua pergi rumah hantu. Ada beberapa lokasi asas yang selalu dikunjungi. Namakan saja, aku rasa dah pernah sampai kot kalau kat KL ni.

Pada suatau hari, aku pulang lewat seperti biasa. Aku buka pintu rumah. Aku masuk rumah jalan perlahan. Takut mak aku terjaga. Beberapa jam lagi masuk waktu sahur. Aku baru pulang dari makan char kuey teow Henry kat Uptown.

Aku naik tangga sambil memerhatikan setiap langkah agar tidak terlalu bising. Takut tersepak kucing. Sampai di tengah tangga, aku berpaling untuk terus naik.

Aku pandang ke atas, ada satu lembaga putih di kepala tangga. Dia perhatikan aku.

Aku hampir tergolek setelah meloncat kebelakang.

"Balik lambat lagi. Terkejut ke? Hehehe" cakap mak aku selamba sebelum masuk balik ke bilik untuk sambung sembahyang sunat.

tapi lepas tu aku balik lambat gak lagi.

1 comment: