11.12.09

Krabi by the sea.

-Krabi Twin Peaks.
blog buih

"Only 30 minute friend very good" Kata pakcik tua sambil mengesat hingus meleleh. Dia orang Islam di Krabi, barangkali berketurunan Melayu. Dia ajak kami pusing2 pulau berhampiran Krabi. Dia ajak kami pergi ke gua yang terletak di bukit2 dalam gambar di atas.

"It's ok thank you" Kata kawan aku.

"Very good. Come Krabi must try!" Dia agak persistent.

"Aish..orang kata tak nak, tak nak aa..nak pompoy[1] jap je kat sini!" Jelas aku.

Pakcik itu pergi dengan muka hairan.

Kalau dah fed up sangat, aku cakap Melayu je kat sana.

[1] Pompoy (Pom-poii)- kata ganti nama bagi kegiatan merokok di zaman kegemilangan kami di sekolah.

Walaupun aku dah tak isap rokok, aku turut serta berdiri dengan kawan2 di tepi tebing sambil tunggu mereka hisap rokok, aku ambil gambar.

No comments:

Post a Comment