14.10.08

Run Fatboy Run

Aku sangat suka tengok cerita2 yang memberi semangat. Walaupun kelakar, ia memberi kesan yang mendalam sehingga membuat ku menangis.

Contoh cerita yang aku maksudkan macam Run Fatboy Run. Cerita Brit ni muncul pada tahun 2007 arahan David Schwimmer dan dilakonkan oleh Simon Pegg.

Antara yang menarik dalam cerita ini mengisahkan tentang bagaimana Dennis (Pegg) berhadapan dengan wall didalam marathon. wall ini juga ibarat wall-wall lain yang menjadikan Dennis seorang bum. Walaubagaimanapun, ketika dia sudah mahu putus asa dan berhenti dari marathon London, Muncul bekas kekasihnya dan anaknya di garisan penamat untuk memberi nafas baru kepada semangatnya.

Lainlah aku, tiada orang yang menunggu aku di garisan penamat. Aku tiada pembakar semangat seperti Dennis. Sebab itu aku sedih. Mesti tonton! kalau takde kat kedai, mintak kat aku.


blog buih

3 comments:

  1. kalau ko masuk marathon...aku boleh la tunggu kat garisan penamat...amek gambar ko merentasi garisan penamat...gambar yg disertakan teknik strobist..sure menarik...

    ReplyDelete
  2. teknik strobist tu kena pakai payung2 kan?

    buat cam panning tu ah..yang nampak cam laju tu...nampak macam je...

    ReplyDelete
  3. yeah...strobist/payung...then pakai slow shutter...2nd rear flash...panning kira sama konsep gamba putar...boleh buat ko nampak lagi laju...so...bila marathon?

    ReplyDelete