29.12.08

Eksesais untuk tahun hadapan.

"Ini Hugh Hefner dan Dasha, girlfriend barunya. Anda mahu jadi sepertinya?"
blog buih

Lagi beberapa hari, Tahun 2009 akan kunjung tiba. Untuk tahun hadapan ini, tentu ramai kawan2 aku yang akan eksesais dengan lebih hebat akibat kebuncitan ekoran berkawan dengan aku.

Malam tadi. Aku dikejutkan suara aneh. Semasa aku sedang tidur. Suaranya buruk, dia memanggil "banglong!" aku terjaga. Selepas itu seluruh badan menjadi seram sejuk. Aku tak berani tidur. Dalam keadaan panik, aku bertemankan google untuk menghalau anasir jahat itu. Lantaran dari itu, aku persembahkan sebuah eksesais sebagai pedoman pada kawan2 ku.

Nama eksesais yang amat mudah ini adalah eksesais Kegel. Eksesais ini memanipulasi otot2 pubococcygeus (PC). Otot PC mengawal air mani dan kencing, kekerasan zakar dan kekuatan pancutan air mani. Tambahan lagi, eksesais mudah ini boleh dilakukan dimana sahaja kerana tiada orang akan mengetahuinya.

Ha! menarik kan?aku tahu ramai yang teruja dengan eksesais ini, sila baca lanjutannya.

Lokasi Otot PC ini agak sukar untuk dicarik jika anda tidak pernah sedar akan kehadirannya. Teknik mudah untuk mencari Otot PC adalah ketika anda menahan aliran air kencing. Itu adalah otot PC. Teknik yang lagi satu, lebih menggelikan. Jadi aku cadangkan guna teknik pertama tu je.

Sesi Eksesais Kegel.
* semua latihan otot Kegel adalah tanpa menggunakan tangan.

Sesi 1
Eksesais A
Sets: 3
Tahan dan lepaskan Otot PC anda secepat mungkin untuk 10 saat

ambil masa rehat 10 saat di antara setiap set.

Eksesais B
Sets: 10
Tahan dan lepaskan Otot PC anda secepat mungkin untuk 5 saat

ambil masa rehat 5 saat di antara setiap set.

Exercise C
Sets: 3
Tahan Otot PC anda selama 30 saat

ambil masa rehat 30 saat di antara setiap set.

Sesi 2
Exercise A
Sets: 10
Tahan Otot PC anda selama 5 saat

Lepaskan dan ulang semula.

Exercise B
Sets: 3
Tahan dan lepaskan Otot PC anda secepat mungkin untuk 10 saat

Exercise C
Sets: 3
Berselang seli, ketatkan otot PC pada masa yang panjang dan pendek dalam kiraan 10 saat.

Exercise D
Sets: 1
Ketatkan otot PC anda selama boleh. Dalam lingkungan 2 minit.

Sesi 3
Exercise A
Sets: 30 (boleh di lakukan hingga 100)
Ketatkan dan lepaskan otot PC anda.

Exercise B
Sets: 5
Ketatkan Otot PC anda sekuat mungkin (Pastikan hanya menggunakan otot2 PC sahaja).

Tahan untuk 20 saat.

ambil tempoh rehat 30 saat diantara setiap set.

Sesi 4
Exercise A
Sets: Sebanyak mana yang anda mampu.
Ketatkan dan lepaskan otot PC anda selama 2 minit setiap hari.

Ulang eksesais ini setiap hari hingga anda boleh melakukannya pada kadar 20 minit, 3 kali sehari -- pada kadar ini, anda boleh mengulangi eksesais ini 200 kali setiap set.

* Jangan terlebih eksesais.Pastikan anda menggunakan otot yang betul ketika melakukan eksesais ini. Jika penat, rehat. Otot2 yang lain, yang lebih besar boleh cedera. Kalau otot ini cedera, lagi parah kot.

Selamat mencuba. Sekurang2 nya sekarang, ada sebuah tip berguna untuk semua orang bawa ke tahun hadapan.

Artikel di alih bahasa dari artikel Mr David Strovny.

7 comments:

  1. Ni eksesais kemut.Mudah aja once you get the hang of it!hahahaaaaaaaa........

    ReplyDelete
  2. takdela huduh sgt hugh hefner tu..walaupun tak jugak aku mau dia jadi bf aku. tapi kalo dia nak jadi bapak angkat ke..datuk angkat ke..aku angkat la!hahahaha!

    ReplyDelete
  3. Sasha sangap tak keje dikala org lain bercuti?

    ReplyDelete
  4. shafik..dun rub it in!aku HENTAK kang!....

    ReplyDelete
  5. hentak je.orang yang kerja masa cuti berhak menjadi pemarah.

    ReplyDelete
  6. HENTAK!!!

    *lari....sure mak buyung takleh kejar

    ReplyDelete
  7. di alam cyber aku boleh kejar..kalo takle kejar aku gune tektik keji.

    ape tektik itu..tunggu dan lihat..

    ReplyDelete