29.12.08

Siri saiko Tokya sampai balik - Ayam Tandoori@ Hakim.

"Kitorang nak pergi Hakim Seksyen 7" kata LL Cool J.
"Tolong la amik aku, aku tak larat ni..baru lepas main bola"Ujar aku kepenatan.
"Tak dapat, kereta dah penuh" Katanya.

selepas 5 minit.
"Ok, standby. Aku drop basikal aku kat rumah kau" Suara LL Cool J berkumandang di corong telefon.

Aku tak tau kenapa die mahu membawa basikal anak buahnya itu kemana2. Mungkin itu "ghetto" kot. Bawak basikal BMX kemana2.
Ini lah makanan yang kami order setibanya di sana. Enak. Ayam tandoori di Hakim mempunyai rasa yang menarik berbanding Ayam2 tandoori di tempat lain. Ayam nya basah2 sedikit. Lebih ke arah ayam di Green Elephant berbanding ayam di Darussalam. Tapi kepuasannya lebih.
Ayam yang lazat ini mesti lah dipadankan dengan roti naan. Terdapat dua jenis roti naan yang menarik untuk dimakan bersama Ayam ini.
Ini Cheese Naan. Amad a.k.a LL Cool J makan cheese naan.
Aku makan ini. Garlic naan. Pada aku garlic naan lebih enak kerana ia menaikkan rasa ayam yang enak dan pedas.

Sajian enak ini, lebih enak dimakan jika ditemani kawan2 baik semasa sedang menonton bola sepak.
blog buih

1 comment:

  1. aku tak pernah makan nan dan tandoori kat hakim.mmg nampak menyelerakan.harus cuba

    ReplyDelete