29.4.09

Bukan Fasa Fatamorgana.

- Aku rasa dia berasal dari Mexico.
blog buih

Aku tahu aku akan menerima azab. Seksaan dunia yang batil atas kelemahan dunia virtual yang dipanggila Facebook. "Dalam ramai2 orang, kenapa aku yang kau pilih."

Ruangan status aku dihujanji komentar liar. Aku takut mahu ke Darussalam atau pun ke Futsal..

Futsal?? Malam semalam ada Futsal. Lauk aku kalau terjumpa mereka. Mesti aku akan dijadikan bahan.

AKu di penjuru gelanggang. Dia baru masuk ke dalam gudang. Gudang yang merumahkan sebelas gelanggang. Aku pandang dia. Terbentuk senyuman yang makin lama makin melebar menjadi satu gelak yang menusuk kalbu.

"Ye, aku tahu."

Ini bukanlah fasa fatamorgana.

Namun aku seorang yang baik. Aku doakan dia tak kena selsema. Kerana kalau dia terkena Selsema, kemungkinan tinggi semua kawan2 disekelilingnya kena. Selsema itu baru melanda Mexico.

Nama selsema itu selsema babi.

No comments:

Post a Comment