21.4.09

My Dorm

-Dulu dorm ni pusat pemerintahan dan mercu kegagahan empayar Ahmad. Banyak pedagang2 asing juga turut singgah di sini untuk berdagang.

blog buih

Aku pijak tangga2 batu berwarna kelabu. Kelabu dek habuk,peluh dan bekas tapak kaki pelajar2 Kolej Melayu. Sampai ke atas aku tersenyum dengan pemandangan yang amat aku kenali. Dorm 6.

Aku pandang atas.

"What the Hell?"

Sekarang dorm ini sudah menempatkan pelajar2 dari rumah Idris. Aku duduk di depan pintu. Tak menjejak kaki ke dalam dorm. Aku perhatikan je plaque yang tertulis di atas pintu dorm itu.

"Bang, ada lighter tak? Abang ni Old Boy ke?" Lamunan aku dikejut seorang present boy.

"Takde, aku tak hisap rokok. Mesti la old boy..ni dulu katil aku." Aku tunjuk kat katil hujung. Tempat watermark gambar di atas.

Aku cepat2 snap gambar ni. Aku lari turun bawah tunjuk kat Mache. Katil dia sebelah katil aku dulu.

Damn. 11 tahun dulu.

No comments:

Post a Comment