22.4.09

Isnin yang penuh dengan pancaroba.

- tiang2 besar ini juga dipanggil "lift" dalam jargon MCKK.
blog buih

Hari Isnin.

Recovery dari Old Boy Weekend berjalan perlahan sekali. Ye lah...OBW always ends on a high note. Sometimes with hangover sekali. Heh!

Aku hantar aunty aku macam biasa. Then it started. Just like a scene straight out of Final Destination. Only that, I dont look like Devon Sawa.

Mula2 ada sebuah motor. Dia memecut. Mencelah baik di celah kereta aku. Kemudian dia break mengejut. Dekat sangat dengan kereta aku. Aku hanya mampu ternganga. Dia teruskan perjalanan.

Aku juga terus. Sampai di depan Petronas Kg Bharu. Aku nak isi minyak. Tetiba ada satu teksi meluru keluar ingin memotong barisan NGV. Aku kaget. Tak sempat mengelak. Ada sebuah kereta Hon dengan kuat. Teksi itu berjaya berhenti.

Aku park dengan cantik di Fuel Bay no 4. Aku buka pintu. Tiba2 ada kereta lalu. Hampir terkena pintu kereta aku. Aku tarik cepat. Nasib baik. Kalau tak, mesti tercabut pintu.

Aku cepat2 lari ke kaunter. Sempat pulak beli nasik lemak bungkus kat situ. Rasanya enak sekali. Devon Sawa pun makan gak pe dalam citer tu.

Aku jalan berlenggang. Ingatkan semua episod ngeri tu dah lepas. Aku isi minyak. Kemudian aku ke kereta. Aku buka pintu kereta. Tiba2 aku terasa kereta aku bergerak. Aku pandang tepi dan ternyata, awek yang tunggu di pam sebelah tadi, dalam niat baik untuk ketepi telah berjaya melanggar pintu kereta aku sekali. Nasib baik bengkok sikit je. Aku malas nak berkenalan ngan dia. Tak cun. Aku cakap "Takpe la..it's ok.."

Tayar dia sure pancit.

Aku masuk dalam kereta. Pasang tali pinggang keselamatan. Aku mula memandu. Ada sebuah teksi di tepi jalan. Aku hanya mahu lalu ditepinya. Dalam jarak selamat. Pemandu itu pula sedang sibuk mengemas teksinya.

Tiba2 sedang dia hendak bangun dan bergerak ke belakang, kakinya tersadung batu, dia hampir rebah kebelakang. Kalau jatuh, mesti tak sempat aku nak brake.

Aku terkejut.

I hate Mondays.

No comments:

Post a Comment