21.7.09

180.

- Senang je...
blog buih

"Onee hundreeddd andd Eeiiggghhttyyyy!!!"

Kena jerit dengan suara garau sikit.

Ini adalah pencapaian paling best dalam main dart. Kira macam score goal yang cantik la.

Aku pernah fanatik main dart. Tapi permainan ni jahat. Banyak pengaruh Rokok dan Alkohol. Jadi aku slow down main. Sekarang aku hanya main dalam bilik sahaja. Tak main di Pub2 lagi.

*******

Aku tengok perlawanan Man Utd vs Malaysia di Stevens corner. Aku rasa Amri Yahyah tak boleh tido malam tadi. Sampai sekarang aku rasa gol pertamanya tu gol terbaik aku pernah tengok dalam bola sepak Malaysia.

Chesting, turn, Volley kaki kiri yang memperdaya salah seorang goalie terbaik dunia.

Kalau Sir Alex nak beli dia pun ok gak.

*******

"Aku tunggu kaki Rooney patah je!" Tiba2 Xul mencelah di dalam orang ramai sedang membincangkan perlawanan Man Utd vs Malaysia.

"Kenapa ko marah sangat ngan Rooney ni? Ada tiga supporter Man Utd kat sini, tapi ade ke ko dengar kitorang nak kaki Torres patah?" Aku cuba mempertahankan Rooney.

Xul memang anti United. Dia bukannya sokong Liverpool tapi dia hanya benci Man Utd. Hari tu ada dia kata nak bomb Mandarin Oriental. Tapi aku rasa dia tak Bomb JW Marriot Jakarta. Sebab dia ada kat Subang hari tu.

"Entah ape2 ah Xul nih..Owen macam mana hari tu? Ok tak dia main?" Kept mencelah.

"Owen tu kena step up his game. Dia bukan main team biasa2 dah.." Kata aku merujuk kepada permainan Owen di Stadium Bukit Jalil.

"Owen dari mana dulu?" Amad memancing dengan persoalan yang sebernanya dia tahu "by heart".

"Entah la..dari team mana entah dia keluar..tapi yang lebih penting sekarang dia dah main ngan team power, dia kena main betul2 aa..takleh ah main macam kat team2 lama dia.." Aku sambung panjang. Aku sambung lagi..

"When you are surrounded by Champions..you have to..."

"Play well?" Amad cuba membantu aku yang sedang mencari ayat..

"Keep quiet..actually" Sambung aku menghabiskan proses pembakaran.

By then, penyokong liverpool sudah senyap.

*******

"One Hundredddd Anddd Eighhhtyyyy!!!"

Jerit hati aku dengan suara garau.

No comments:

Post a Comment