7.7.09

Mercun.

-"Sape bangang sangat bakar mercun ni? Aku nak kawen aah.."
blog buih

Tahun 1998 di suatu petang yang amat membosankan. Macam sekarang kat office ni, tapi takde Facebook dan Blog Buih. Bosan gile.

Aku nampak Im datang dari West Wing. Tersenyum2 menampakkan gigi putihnya. Muka nakalnya sukar dibendung.

"Aku bawok mercun balik dari kampung..ko nak tengok tak Peah?" Tanya dia penuh semangat.

"Tengok je nak buat ape? Bakar aaa!!!" Aku memang suka kawan ngan budak2 nakal macam Yew-U.

Panjang mercun tu. Bila digantung dari atas ceiling kat corridor East Wing, ia hampir mencecah lantai. Dalam satu perpuluhan lapan meter kot.

"Pap Pap Kerepap Pap!!" Bunyi mercun nyaring dan panjang. Mercun yang berwarna merah itu terbakar lalu meninggalkan cebisan2 kertas kecil kemerahan yang bertaburan di sepanjang corridor. Ada yang terbang masuk ke dalam Dorm 4.

Bila pandang Dorm 4, baru kami sedar akan mercun yang dibakar tadi betul2 disebelah cubicle Fect Sapet.

"Weih! ape tu weih!!" Dia keluar menggelabah..berlari2 sambil tunduk2 kepala macam takut terkena peluru liar.

"Bangang aa bakar mercun depan Dorm aku!" dia control macho kembali apabila sedar akan apa yang berlaku.

Kemudian dia terus mengomel lalu masuk semula ke dalam Cube untuk menyambung tidur.

"aosihfpaohva;uvfhaos...owiuha"

Tiada siapa faham ayat2 yang keluar dari mulutnya.

No comments:

Post a Comment