13.7.09

Alien di Kuala Lumpur.

-Bukan alien, jangan tangkap dia.
blog buih

Bila sampai opis pagi tadi, aku pegi ke kedai nyonya kat bawah untuk beli air coklat. Sambil2 tu tengok2 surat khabar. Biasalah, nak beli malas. Bukan banyak sangat benda nak baca kat dalam surat khabar Malaysia ni.

Tiba-tiba!!

Di surat khabar The Star terdapat sebuah laporan di muka depan tentang laporan dua orang di Kuala Lumpur yang telah ternampak lembaga seakan2 alien di kawasan berhampiran rumah mereka. Aku jadi terkejut. Aku teliti betul2 gambar alien tersebut, ternyata bukan seperti gambar2 yang selalu aku lihat di seluar2 baggy pada era 90an. Kadang2 ada pada dompet atau t shirt juga.

Alien2 itu dikatakan mempunyai banyak suara dan suka berbuat bising.Badannya juga besar seperti yang tertera di gambar yang ditangkap Encik Cheong di Subang Jaya.

Kawan saya diatas itu juga berada di Subang Jaya, banyak bunyik dan suka berbuat bising. Badan juga besar seperti yang tertera di gambar yang ditangkap Encik Peah.

Tapi dia bukan alien.

Jadi nasihat saya kepada semua orang, kalau orang Indon pun kita terima datang ke negara kita, terimalah alien2 ini dengan hati yang terbuka. Mungkin dia hanya mahu mencari sesuap nasi dengan menjadi pekerja buruh asing namun telah ditipu agen yang hanya gilakan wang ringgit.

Jangan lah kita mendera pula alien2 ini dengan menggunakan seterika atau menyimbah dengan air panas. Nanti alien2 lain akan marah dan menyerang bumi.

Mungkin mereka hanya mahu membuka workshop disini.

Sekian teori saya.

No comments:

Post a Comment