1.7.09

Medan Experience.

-Hotel in Brastagi.
blog buih

Keluar saja dari airport@bandara, kami telah bertemu dengan tour guide kami sepanjang kami di Medan.

Terus turun berjalan ke kereta. Tiba2 saja ada beberapa orang lagi datang dengan penuh mesra

"Mari saya tolong angkatkan beg"

"Mau pergi ke mana ni?" tanya seorang lagi.

"Abang saya angkatkan beg" salah seorang dari mereka menegur aku.

"Takpe, ringan je" aku memang tak suka orang nak baik2 terlebih ni.

Sampai kat kereta, mereka dah sibuk menghurung kereta. Mereka sibuk angkat beg masuk ke bonet. Macam bekerja keras gila. Padahal beg semua ringan.

"Minta dibayar la upah bu" kata salah seorang mereka.

Aku dah tak sedap hati dah. Aku dah detect dah modus operandi mereka.

Macam biasa mak aku baik hati, hulur seringgit.

"Mintak sepuluh ringgit la bu" Lelaki tu tidak ambil kertas biru di tangan ibuku.

"Dah, dah..jangan bagi..." Aku kata pada semua yang di dalam kereta.

"BAMM!!!" mamat Indon tadi menutup pintu kereta dengan kuat. Terkena kepala lutut aku.

Sakit gila.

No comments:

Post a Comment