8.7.09

It's 3 a.m now. Where is your bass?

- Bass ini pernah menlalui zaman yang lebih gemilang.
blog buih

Jam menunjukkan pukul 2 pagi. Aku berdiri seorang diri di tengah2 bilik aku.

"Mana bass aku?" Aku masih kaku disitu hanya otak ku yang berpusing. Mencari bass di dalam bilik yang berselerak.

Aku baru teringat aku telah meyimpannya di dalam hardcase. Agak lama dia bertapa sendirian di situ. Aku capai hard case yang bukan milik bass itu.

"Kenapalah aku gi simpan dalam hardcase nih?" Aku memaki tindakan masa lampau aku sendiri.

"Snap! Plak! Clap!" bunyi2 tatkala aku membuka semua latch2 di keliling kotak keras berwarna hitam.

"ALAMAK!"

Baru aku sedar. Aku buka tali nya dahulu. Aku gantikan pada bass murahan yang menjadi permainan aku ketika bosan. Selama ini dia terbarin di situ, tidak bertali. Bagaikan kumbang terputus talinya.

*******

Hari ini, aku nekad. Aku akan pasang tali bass Yamaha TRB1005F ini.

Aku beli tali di Bentley. Seutas tali B berukuran 0.130.

Tali2 yang lain dah ada dirumah. Aku beli semasa aku ke Singapura dahulu.

*******

Sebelum post tadi, aku main2 bass. Lagu Michael Jackson, Get on the floor dari album Off the wall.

No comments:

Post a Comment