14.7.09

Pertemuan dengan lelaki mistik.

- Milik siapakah tangan misteri ini?
blog buih

Aku sampai di Sg Buloh. Kampung Paya Jaras Dalam lebih tepat lagi. Kawan aku yang bawak aku ke mari. Katanya tempat ni ada orang pandai urut.

Walaupun aku dari Selangor. Aku tak pernah sampai Kampung Paya Jaras Dalam. Agak terpencil. Nak pegi pun kena pakai Highway Guthrie.

Kami tunggu di luar. Mereka masih belum pulang. Kami mula borak2 kosong. Biasanya kalau tak citer pasal koleq, mesti cerita bass.

"Semekom" Tetiba perbualan kami diganggu seorang tetamu. Muda. Rambut tak terurus. Pakai celana pendek cokelat. Macam orang pakai bila nak memburu ayam hutan.

"Korang datang sini nak buat ape? Nak berurut? Ke nak buat resdung" Tanye dia. Rancak dia ajak berborak.

"Mmm" Aku jawab. Aku tak suka menjawab soalan orang aku tak kenal. Takut kalau tu bukan orang.

Pakcik yang urut pun sampai. Aku pun diurut. Di lipat sana dan sini. Pemuda tadi membuat resdung. Keluar benda2 kehitaman di mukanya. Orang lain punya warna putih kekuningan.

Apabila selesai aku diurut, pakcik tadi beri obat. Aku disuruh untuk mengamalkan ubat itu untuk membuang angin.

"Kalau saya nak makan jugaobat tu boleh tak ?" Pemuda itu macam tak puas hati aku dapat obat.

"Nak makan?makan lah.." Pakcik tu beri dia satu botol.

"Saya nak urut belakang, boleh tak pakcik? Rasa macam sakit2 badan je, salah duduk ke ape ntah ni." Dia mengusap2 bahu dia sambil buat muka sakit.

"Ha..mari sini pakcik tengokkan" pakcik tu berkata. Dia bingkas bangun. Gantikan tempat aku tadi.

Aku terus beredar pulang.

Aku rasa dia adalah Tamar Jalis Jr.

No comments:

Post a Comment