13.7.09

Takpe kat depan ade...

- Muka puas tengok meter.
blog buih

"Tak nak ah BHP..kalau boleh carik Shell..." Kata Tokya yang sedang duduk di depan. Kami dari BM nak ke Tanjung. Jalan2 cari Nasik Kandar.

"Mana ade Shell...Shell kat sebelah sana." Kata Amad yang sedang memandu.

"Isi je ah mana2 pun..sama je.." Sambut Zano yang sedang duduk di sebelah aku.

"Takde pun kita isi kat Pulau je la..mana nak carik Shell ni..depan tu dah jambatan" Kata aku sekali gus menamatkan usaha mencari Shell. Kami bayar tol lalu meneruskan perjalanan.

Selepas 3km di atas jambatan.

"Wei jam wei!!!" kata Tokya di hadapan. Kami di belakang pun terus menjenguk. Memang sesak. Sejauh mata memandang.

"Tak lepas minyak kita ni." Amad mula bersuara cemas.

"Aku dah cakap dah tadi..isi je mana2! Aku tak nak tolak kereta kat tengah2 jambatan Pulau Pinang ni!!" Zano pula mula bersuara cemas.

"Rilek2 sempat sampai..tutup aircond dulu." Aku cuba menenangkan keadaan.

Selang 4km.

"Wei tank dah betul2 zero dah ni!!" Amad yang sedang memandu semakin cemas.

"Ok aa Mad...takyah isi kat Shell aa...mana2 aah" Kata Tokya.

"Bodoh! betul2 kat tengah jambatan ni baru kau cakap macam tu...nak isi kat mana?" Zano mula marah. Dia juga turut merungut pasal kepanasan dalam keta.

"Turun2 jambatan ni, ko stay kiri...depan tu sikit ada stesen minyak." Aku cuba rilek walaupun sudah cuak.

Kami sampai ke hujung jambatan. Minyak tak ditekan. Kami menggelungsur perlahan. Amad menyusur ke kiri. Ke arah Queensbay Mall.

"Mana stesen minyak ko Peah?!!" Tokya tanya setelah beberapa minit terus memandu.

"Eh dah takde ke?" Memang aku tak pernah tau pun stesen minyak kat mana. Aku saje je cakap nak sedapkan hati kawan2.

"Tak dapat dah ni wei..berhenti jap tanye sape2.." Sambung aku lagi. Aku yang paling rilek pun dah cuak gila. Amad ngan Zano dah bisu.

Nasib baik jumpa Anak Antu yang tolong tunjuk jalan ke stesen minyak terdekat.

"Petronas pun boleh ah!!" Kata Amad seronok.

"Ke ko nak carik Shell jugak?" Zano jadi sarkastik sebelum kami masuk stesen minyak tersebut.

2 comments:

  1. ya allah.. kalau hajar confirm dah cuak x ingat dunia dah tuh .. gilaaaa!

    ReplyDelete
  2. bengong.. asal drive keta tokya aje mesti jd kes xde minyak! darn!

    ReplyDelete