19.7.09

Tali Leher.

- Bokeh-bokeh gelas yang tak cantik macam En Diaz.
blog buih

Semalam malam aku makan kat Restoran La Cocina. Sebuah Restoran Spanish di Taipan. Aku tak makan dengan awek Spanish. Makan dengan Xul dan Zano. Nik sampai kemudian. Kami semua nak pergi tengok Harry Potter.

Sebelah kami ada sebuah meja, tiga orang pelanggan. Seorang pelayan dan seorang manager yang memakai tali leher berdiri berhampiran meja.

"Mamat yang pakai tie tu budak SMSJ kan?" Kata Nik pada Xul. Obviously, sebab aku ngan Zano bukan budak SMSJ.

"Gila ramai pakai tie!" Kata Xul melekehkan ayat Nik tadi. Dia siap pandang slack lagi kat Nik.

Aku ngan Zano dah mula pelik. Kami sampai jenguk ke dalam. Ada seorang je manager pakai Tie. Pelayang tak pakai tie, para tetamu tiada seorang pun yang pakai.

"Mana ade ramai yang pakai tie?" Nik berkata tegas.

"Gila ramai orang pakai tie kat SMSJ tuh!! Yang mana satu??" Kata Xul dengan selamba.

Aku ngan Zano gelak macam orang gila.

No comments:

Post a Comment