17.2.09

Hadiah untuk orang2 yang aku sayang.

blog buih

Aku tak sambut Valentine's Day macam orang putih. Panjang la cerita tragis St Valentines. Aku pun tak amik tahu.

Tapi aku buat alasan untuk memberi hadiah pada orang2 yang aku hargai. Orang2 itu adalah Adik2 aku, Mama dan diri aku sendiri. Haha, buat alasan je nak beli benda kan?


Barang2 untuk family aku, aku beli dari Bijou Bazaar. Yang aku beli untuk aku sendiri, aku pesan kat Alfaizal. Dia bawak balik dari kampung dia. Missouri.

Ni cawan yang aku beli tuk Mama. Dia suka. Sekarang ni jadi cawan rasmi ketika kami makan berkeluarga. Cawan Kristal J.G Durand ini buatan Perancis bukan buatan ahli2 band Kristal. Masa nak tangkap gambar ni, aku bukak kotak cawan2 ni. Terselit sebuah kad. Aku bukak.

"Congratulations. Semangat Pengantin Baru."

Tak kisah ah. Aku belasah je pakai cawan preloved nih.

Ha! dua ni tak preloved la. Ini kategori kraftangan. Tapi tak tau la kalau akak tu yang buat. Ada dia bagi kad untuk link ke blog dia. Aku pun tak tau mana pegi dah kad tu. Nanti kalau aku jumpa aku link la. Yang kanan untuk adik tua dan yang kiri tuk adik muda.

Masa aku pilih untuk adik muda tu, aku tanya "Kak, choker ni berapa kak?"

"Eh, you tau nama benda ni choker?" Kata akak tu terkejut. Mungkin gaya aku hari itu membuat akak tu tak sangka aku peka dengan nama2 benda.

Akak tu tak kenal aku. Aku ni amik tahu ah nama benda2 perempuan ni. Jadi untuk menunjukkan aku tak puas hati, aku mintak diskaun.

"Kalau beli dua, takleh bagi kurang ke kak?"

"Ermm Dua hinggit boleh ah."

"Boleh la.."

Yeah. Ni topi aku. Aku nak pakai hari Sabtu ni. Get ready Pee.

Aku tak beli ni kat Bijou Bazaar.

Okay, dalam tiap2 gambar tu, ada gambat pelekat kereta yang aku mahu bagi orang ramai. Free je. Takde charges apa2. There's no catch. It's something I do to commemorate thir blog's 1st year.

"Ko ingat, kalau kau buat sticker2 ni, ko femes cam Mikael* la? (* bukan nama sebenar)
Tanya seorang kawan aku yang baru-baru ini sudah berkawan baik dengan blogger big shot from down south.

Tak...haih, berbuih ah aku cakap. Aku just nak jadi aku.

No comments:

Post a Comment