31.3.09

Drama Ahad.

- control macho
blog buih

Aku jumpa kawan lama aku. Kawan baik aku. Dia dah kawen. Dia baru balik dari Aussie.

Lama tak jumpa dia. Best.

Selain dari tu. Aku enjoyed jamming semalam. Walaupun sejam. Jari2 aku semua sakit. Semenjak aku menekan shutter LX3 sahaja, aku dah tak biasa dengan tali bass yang besar dan berat.

Tapi aku gembira dapat jam dengan Kaposh. Dia kawan aku dari MCKK. Sekarang bergelar doktor. Mulai dari semalam, dia bergelar Paul Banks. Google la kalau tak kenal. "Tak, Paul Banks bukan nama mat rempit yang ada 3gp main dalam hospital tu!"

Dari waktu nak pegi jam lagi. Aku dah terasa. Hari ni aku akan terlibat dalam sebuah drama. Aku lukis plot dengan cantik.

Character build up bagi drama tersebut sungguh perlahan. Mula2 kelihatan seperti aku adalah antagonis drama tersebut. Namun seperti sebuah drama swasta Melayu yang sangat predictable, watak perempuan yang disangka baik itu adalah orang yang jahat sebenarnya. Namun di penghujung cerita ini semuanya berakhir dengan tenang. Macam siri "Hikmah" yang selalu kat TV tu.

-pelakon wanita utama.

Tanpa pelakon utama ini, mungkin drama tersebut tidak berjaya meraih box office.

Lakonannya cukup mantap. Terutama ketika beliau menjerit2 melalui telefon sambil menjerit "What?! You listen to me...bla bla bla..I can't believe you..bla bla bla..."

Namun, munkin pengkritik2 yang dapat menyaksikan drama tersebut tidak begitu berpuas hati dengan watak pelakon lelaki utama kerana beliau tidak dapat lari dari melakonkan karekter berunsur komedi.

No comments:

Post a Comment