19.3.09

Mak kau!


blog buih

Panas, dari gambar ni pun dah nampak...memang hari itu sungguh panas dan sesuai untuk mengambil gambar.

Bila dah berpeluh2 di tahap Pong, aku pun jalan2 kat Bazaar untuk beli air. Air apa yang sedap diminum panas2 ni?

Aku ternampak sebuah kedai menjual air kelapa. Bersusun2 buah kelapa dihadapan gerai itu. Aku dekati kedai tersebut. Beratur di belakang keluarga Cina. Panas masih tering. Bahang masih belum sejuk.

"Mau ais batu ke tak?" budak yang jual tu tanye akak cina depan aku. Tak sempat akak tu jawab, dia sambung.

"Kalau satu biji, RM3 kalau satu cawan RM1.50, tadi cakap satu biji, nak cawan ke biji?"

Kerek boleh tahan budak ni. Pakai baju band Hujan - Saya Sayang Mak Saya. Tapi Mak dia mesti tak sayang dia. Pastu pakai cap. Cap macam Juicy Couture lak tu. Confuse aku. Jam tangan warna pink dan anting2 bling2 melengkapkan gaya confuse budak ni. Eh salah, dressing macam ni dan jual air kelapa melengkapkan gaya confuse budak ni.

Aku rilek lagi beratur belakang family Cina ni. Diorg dah capai dah plastik diorg lalu nak beredar. Datang dua awek bertudung beratur belakang aku. Mamat confuse ni tanya..

"Ye kak? nak ape kak?" Muka aku jadi merah padam.

Gile ke? tak nampak aku besar ni,nampak awek belakang aku?

Aku dah tak boleh tahan. Aku bersuara.
"Dik, bagi satu cawan air kelapa"
Abih gentle dah tu. Kalau aku cakap kat awek camtu mesti cair. Aku cakap sambil hulur dua ringgit.

"Nak berapa?!!Satu RM1.50" Budak confuse tu macam baru perasan aku hulur dua ringgit dan terasa bodoh.

Aku senyum je. Takkan aku nak tampar lak kan?

Biar ah, kalau dah kurang ajar, mesti la tak laku bisnes.

Nanti aku print kan t shirt tuk mak dia;

Aku tak sayang anak aku.

No comments:

Post a Comment