24.3.09

"Killer" Perlis pergi berkelana.

-dah seminggu aku pakai gambar2 belon panas ni. Takde gambar lain aaa..
blog buih

Orang tua yang sekarang lebih dikenali sebagai Killer Perlis akan meninggalkan pangkuan Subang Jaya hari ini. Dia akan menimba ilmu pergurun sepak takraw di Perlis agaknya. Mungkin sepeninggalannya dari negeri Perlis itu, negeri itu telah ditawan penjajah. Lalu wajiblah baginya pulang untuk memerdekakan negeri itu seperti pejuang2 seangkatannya, Mat Kilau dan Tok Gajah.

Semalam nenek aku bagi sebiji buah. Bentuk dia amcam Asam Jawa. Tapi warna hijau. Isinya seperti pellets yang tersusun rapi. Nama buah itu buah kerdas. Sungguh sedap dimakan. Tapi kalau lepas makan tu, duduk la jauh2 dari orang ramai.

Boleh bawak bergaduh bau busuk dia. Tapi takpe aa aku tido seorang diri, bukan tidur berdua. Jadi tiada siapa yang nak komplen aku makan kerdas kan?

Tadi pegi makan. Ada kawan kami baru kerja di Kg Baru. Jadi sebagai inisiasi bekerja, aku dah Shahir bawak Tifi pegi Darulnaim. Kuala Lumpur bagai sarang semut hari ini. Ramai semut2 berkerumun. Sarang semut yang disimbah air. Basah berkecah.

Kalau aku jadi semut, aku nak jadi kerengga. Body cun, ramping baik punye.

No comments:

Post a Comment