28.3.09

Earth Hour.

-silhouette picture of girls often gives us the wrong impressions.
blog buih

I'm scheduling this post to be out by 8.30pm. On earth hour. But you guys wouldn't read it then. Because you are supporting the Earth Hour. So the earlist anybody will read this should rightly be at around 9.30pm. If anybody reads this earlier than that, leave a comment please.

So it was raining heavily today. At around 6pm. If this goes on, mungkin aku kena support Earth Hour by hook or by crook. Sebab rumah aku selalu blackout time hujan.

I was driving somewhere in SS2. Sebab dah boring sangat lepak kat rumah, aku keluar carik kedai Eng Tong. Tapi tak tau kat mana. Aku perlukan direction. Anybody?

Dalam tengah hujan yang sungguh lebat itu dan guruh berdentum, telepon bimbit aku berbunyi. Aku angkat cepat2 tanpa sempat memandang siapa.

"Ha, ko kat mana? aku nak kluar makan kat ayam penyet kat SS15 nih. Tapi tengah tunggu Walker ni lama sangat." Aku terus kenal suara yang telah dijamah usia ini.

"Tapi aku kat SS2 dah ni. Hujan lebat la wei... Hujan lebat. Ko ngan sape ni?" Aku tanya dia di mana. Setahu aku dia jauh di perantauan.

"Berapa ramai Walker ko kenal?" Kawan aku seorang tu kami panggil Walker. Sebab dia jalan lembab. Bukan jalan je, buat ape pun.

"Ok lah!, I'll see you when i see you" Kata dia sebelum letak telepon.

Aku pun pergi la. Lama tak jumpa Walker ni. Dia baru balik dari Australia. Tapi aku tak kacau dia sebab dia baru berkawen. Orang yang telefon tu juga lama aku tak jumpa. Dia belum kawen2 lagi walau dah tua.

Aku sampai kat Ayam Penyet. Aku bawak kereta pelan2. Sampai hujan dah reda dah.

Aku tunggu. Dalam 15 minit tu, aku call dia.

"Wei, ko kat ne ni?"

"Aku tengah makan kat Subang Parade, hujan dowh!"

Sempena Earth Hour ni aku tabik orang2 yang menepikan teknolgi terkini untuk berhubung seperti SMS dan Telepon bimbit

MMmmm bestnye Earth Hour ni...

No comments:

Post a Comment