20.3.09

Siri Saiko Tokya Sampai Balik 22 - Cendol & Rojak SS15

Kalau tanya orang Subang, mana cendol & rojak yang paling sedap, tinggi kemungkinan akan ditunjuknya gerai di SS15 ni. Memang ramai orang datang beratur setiap hari. Kedainya pun sudah beberapa kali pindah tapak. Sekarang ini, MPSJ sudah menyediakannya gerai di depan Pan Bakery.

Rasa rojaknya memang lazat. Banyak sayur2 yang diletakkan. Kalau datang petang,kuah akan didapati sedikit cair. Mungkin dia tambah air kot. Paling best kalau datang tengahari.

Masa aku pergi hari tu, sudah petang. Aku dalam attire kerja aku terus mengeluarkan kamera untuk snap gambar2 ini untuk blog buih.

Tiba2, macha cendol ni tanya.

"Bang, ni keluar majalah mana?"

"Tada kluar majalah la..ini saya punya suka2.." Sambil mengacukan kamera kat dia.

"Dah belum?dah belum?" Dia tanya. Entah ape2 macha ni, posing lak dia..buat je ah kerja tu, aku nak snap candid je.

"Dah" Aku jawab sempoi.

Ais dah pun berkepul2 dalam mangkuk. Setelah dia tuang kuah putih dan isi2 cendol yang hijau itu, dia hulurkan pada aku. Aku mendekati dia sambil cepat2 menyumbat LX3 masuk dalam beg.

"Nanti kalau kluar paper, bagi saya aa"

"ye ah! ye ah!"


blog buih

1 comment:

  1. rojak best in the world aku bagi ...

    tapi skang ni ada rojak ni ada cawangan ... aku selalu lepak sunway ... minum2 kat foodcourt nampak rojak ni ...

    terus aku melantak!!! rasa sama beb ... tapi tepi longkang gak best!

    ReplyDelete