20.3.09

Kena pau.


blog buih

Lepas aku drop Zano, aku mencacai2 cari apa yang nak dibuat.

Aku lalu depan Syed SS19. Ada kedai Soya favorite dan Aunty pandai buat rojak buah.

Aku pegi kat uncle tu, aku mintak satu botol air soya 500ml. Kemudian terasa pulak nak Tau foo faa, aku order gak yang kecil. On the way back, aunty tu senyum2 kat aku. Aku dah lepas kedai dia dah. Tapi aku patah balik. Beli rojak kecik. Aunty tu start gaul. Kuah dia pekat dan likat. Sedap. Last sekali dia masukkan kerokok. Krup! Krup! bunyi keropok dipatah2.

Aku sampai rumah. "Ditutup gatenya ya!" jerit orang gaji aku...

"Banyak cantik muka ko.." aku pikir sendiri sambil tutup gate.

Aku lalu depan bilik TV. Ika tengah tengok cerita murahan. Hero ngan heroin tak cun.

"Balong bawak balik ape?"

"Hmm..ada tau foo faa"

"Nak!!" tangan yang dah dipanjangkan sebelum habis ayat tu aku lengkapkan dengan Tau foo faa.

"Ok la, nak naik atas..." Aku kata sebelum beredar.

"Haaa..what's that Boy?" Terserempak pulak ngan Mama.

"Errmmm..."

"Will it make me fat?" Tanya dia lagi..

"Eh tak lah..." Aku hulurkan rojak.

"Woowweee..sedapnya.."

Aku ambik satu cucuk, cucuk cepat2 sepotong mangga dan sekeping keropok.

"Your hands are dirty, go away..." kata Mama.

Aku toleh dan sambung berjalan. Baru selangkah, aku berhenti. Aku bukak air soya tu, aku teguk cepat2 sampai habis.

"Takpo tadok hal...Male ni bekwoh..make sampa se'eh"

1 comment: