12.3.09

Durian Jagung Pop

blog buih

Korang tengok ah sendiri tajuk entri ni sebab nak kena translate jadi BM. Takyah ah susah2...kalau dah sebal, belajar dalam bahasa ape pun tak paham.

Tapi tu cerita lain aaa...

Ni cerita makanan ringan ni...

Kali terakhir aku nampak makanan ni, aku rasa macam 16-19 tahun dulu kot. Masa tu aku pakai baju melayu putih ngan kasut putih dan sampin hijau. Lari2 naik van Pak Din. Kalau takde masak beb, tak balik umah nanti. Aku dan Pak Din dan orang ketiga itu akan panjang bercerita pusing2 Subang Jaya hantar semua orang sebelum pulang. Orang ketiga itu adalah tidak lain dan tidak bukan, En Sharkpitt.

So, masa lepak2 kat Teluk Kemang tu. Aku terkejut dengan seorang kawan aku yang bawak makanan ringan ni datang ke meja. Semua orang yang tengok bungkusan itu je akan terus mengimbau zaman dulu2. Masa semua masih muda dan masalah paling besar adalah -nak main game apa bila balik umah ni kang...

"Lama tak nampak kropok nih!" Kata Zano sambil menghulur tangan mencapai senggenggam butiran kuning yang berbau durian.

"Itulah, aku terkilan bila ternampak benda ni tadi" celah si pembeli keropok.
--------

Lepas ayat tu keluar, ada sessi gelak 3 minit pastu ada intermission..pastu ada orang recall ayat tu, sambung gelak lagi 2 minit.

--------

Ni la hasilnya pelajaran sains dan matematik English ke...in Malay ke..in French ke..Spanish ke..kalau tak pay attention kat kelas..camni ah jadinye...

5 comments:

  1. hahaa..saya pon makan keropok tu 2 minggu lepas.nostalgia betul.

    ReplyDelete
  2. nostalgia ke tak..itu belakang kira...

    yang penting awak TERKILAN ke tak?

    ReplyDelete
  3. hahahaha..terkilan..kenapa mesti dia ckp terkilan??

    sepatutnya apa eh?

    ReplyDelete
  4. ntah la anies...kaget kot...

    ok tak indon aku?banyak dah brush up nih...

    ReplyDelete